על הביף עצמו אני חושב שאין מה לדבר כי הוא נטחן כבר בכל מקום ובכל פלטפורמה אפשרית.
גם מהצד של קנדריק כבר דובר הרבה על האלבום החדש והסופרבול.
אני כאן כותב את ההמשך מהצד של דרייק שמבחינתי היא מתנה שלא מפסיקה לתת כי יש לה ערך קומי וגם כי הישראלים סלואו ולא מחוברים.
מהצד של דרייק:
זה באמת קשה שאתה נכנס לתעשייה בלי יותר מדי הנחות תוך כדי שיורדים עליך כי אתה לייט סקין קנדי, תמיד זה היה נראה שלדרייק זה לא באמת אכפת כל עוד הוא המשיך להוציא מוזיקה טובה, באנגרים לקלאב, שירים מלודיים על שברונות לב ובכנות- כל התנהגות קורנית שלו או ביף קטנטן עם ראפרים כמו קומון או התגובה שלו על קונטרול נראו כאלה רק בדיעבד כי היי, המוזיקה כל עוד היא טובה היא תמיד מחפה על המעשים שלך (כל עוד זה לא מקרים קיצוניים).
דרייק באמת לא יודע מה זה להפסיד בכבוד, המילה הזאת לא נמצאת בלקסיקון מהזווית ראייה שלו, בין אם זה מול מיק מיל ואפילו מול פושה טי.
דרייק הפסיד במערכה אבל מאזן הפופולריות מול פושה גרם לו למקסם מהסיטואציה כמה שיותר כדי שזה יעבור מתחת לראדר בין אם זה סקורפיון שהוספם בכל מקום, לתקוע למדיה אצבע בעין ולגדל את אדוניס בגאווה ולהפוך את היחסים איתו לחלק מהמוצר שדרייק מוכר כי ילדים זה תמיד מוכר, קליפים עם סלבריטאים ממגוון עולמות הבידור ופיצ׳רים עם האמנים הכי חמים ופופולריים.
לדרייק בתור בן אדם המשמעות להיות הכי גדול היא במשחק האהדה, האישור החברתי של ההמון הנלוז, המספרים העצומים שרק מתנפחים בלי לקחת בחשבון שהרבה מתרבות ההיפ הופ היא גם לעשות ראפ שהוא טוב דבר שהוא לא הצטיין בו זמן מה אבל גם להראות כבוד לאלו שעשו את זה לפניי, בין אם זה ראפרים שמרפררים עד היום שורות של הוב ונאס, מפיקים מאטלנטה שמשאירים את הרוח של טרי סיקס מאפיה בחיים דרך סמפלים ואפילו עד לקנדריק שרק באלבום החדש gnx עושה כבוד לנאס וטופאק.
זוכרים שבוו טאנג פוראבר אין באמת משהו שקשור לוו טאנג? השימוש בסמפל שם מהשיר it’s yours הוא בעצם לא מסמל שום דבר מאשר דרייק שטוען לכתר ואומר שהמשחק הוא שלו.
האגו והיהירות שלו בשילוב דמות המאמי שנאהבת על ידי מאזיני מוזיקה פסיביים בדמות נערות תיכון בזארה הובילה את דרייק למצב שמותר לו לבכות על טעויות שהוא עשה ולא רצה לשלם עליהם, בתמיכת כל המי ומו המפורסמים תוך כדי שהוא עדיין מנסה להדליק עוד ועוד מדורות עם גיבורי תרבות ההיפ הופ המודרניים.
בסוף אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה, הסיפור של דרייק התפוצץ לו בפנים כשזה הגיע לטריטוריה בה הוא ידע שהוא חלש יותר ועדיין לקח את הסיכון כי ראיית העולם שלו היא צרה ורדודה, היא נבנית דרך דעות עכשוויות באינטרנט של משפיעני דמיקולו.
הוא לקח בחשבון את הדברים הבאים:
-קנדריק לא האמן החם שהוא היה בדאמנ כי הוא לא מוציא חומרים לעתים קרובות.
-מר מוראל הוא אלבום בו הזמינות למיינסטרים כמעט ולא קיימת והראפ שם ״מרדים״.
-לקנדריק עדיין יש אהדה ותמיכה גדולה בלוס אנג׳לס, היא לא נעלמת רק בגלל שהוא החליט להתנתק מהרשתות החברתיות ולהוציא בקושי מוזיקה.
-קנדריק לא מחובר לראפרים אחרים מהדור הנוכחי ומדורות ישנים יותר מה שלא יתן לקנדריק תמיכה במהלך הביף.
בכנות, אם ככה הוא קרא את המפה ועשה את האסטרטגיות שלו לפיה, הוא באמת בן אדם לא חכם.
Shape the story how you want hey Drake they not slow
תרבות ההיפ הופ בשורשים שלה ועד לראפרים היותר סקילד מימינו בנויה על גייטקיפינג שבה אם לא באת מרקע כזה או אחר או אם אתה לא בא להמשיך מורשת מסויימת או שערך המוסף שלך לא דוחף דברים קדימה זה קל לזהות ואתה לא אחד מאיתנו.
שומרי הסף המודרניים של התרבות הזאת בימינו הם הפלטפורמות האינטרנטיות השונות (בשונה מספוטיפיי שהם יותר אותוריטה לטרנדים מוזיקלים ושליטה במה נאזין) שחלקם הגדול מורכב מיוטיוברים וספציפית יותר יוטיוברים שעושים סרטוני תגובה לאלבומים ושירים.
ככל שליוצר תוכן תהיה יותר שליטה בידע, בפיענוח הדברים ולשים אותם בקונטקסט כדי שהצופה יוכל להבין וגם קצת קסם אישי כך מספר העוקבים והצפיות שלו יגדל וככה אנשים יקבלו את המסר בצורה חלקה ובלי יותר מדי התפלספויות.
קנדריק ניצח את הביף כי פלטת הצבעים שלו מבחינה מוזיקלית, ליריקלית, הגשות ופלואו היו יותר מדוייקות, חלק מהשורות שלו אם לא רובן היו אף נבואיות והאינטרנט הרגיש את זה, קשה היה להתעלם מהעובדה הזאת.
דרייק למעשה הזיק לעצמו תוך כדי הביף ככל שהאגו אמר לו לשקר על קנדריק והמשפחה שלו ועל החברים שלו.
זה גרם לקנדריק ליצור יותר רגעי קליימקס בדמות טידיאי ואשתו מופיעים בקליפ של נוט לייק אס, בדמות דרה שנותן את יריית הפתיחה לשיר שמבוצע בפופ אאוט, לסופרבול שצפוי להיערך בחודש פבואר הקרוב והרשימה רק מתארכת.
המחנה של OVO ושומרי הסף שלהם כמו אקדמיקס ומאל ניסו לכבות את השריפות אך במקום מים שפכו גלון של שמן בעודם מנסים להגן על אהוב ליבם ונתפסים בשקר פעם אחרי פעם.
ברגע שדרייק הבין שאת קנדריק הוא לא יכול לנצח, הוא התחיל לחפש את הניצחון במקומות אחרים.
The man that like to play victim
עיקרי העתירה שלו אל מול יוניברסל וספוטיפיי הייתה שהם מנסים לפגוע באימג׳ של דרייק כדי להגיע להסכם זול יותר בעתיד וכמובן כדי שהם יגרפו לעצמם יותר רווחים מהשיר.
הבעיה העיקרית היא לאו דווקא בסיבה שדרייק הגיש את העתירה כי בזה הוא צודק- זה ידוע לכולם שהאלגוריתם מוטה כשזה מגיע לשירים פופולאריים, רק שבמקרה של נוט לייק אס השיר התנגן כבר בכל מועדון ובכל חור עוד בערב הראשון! וגם, אתה לא יורק לבאר ממנה שתית.
אתה לא יכול להתנהג כאילו לא דחפו אותך לכל פלייליסט ג׳אז-מטאל-פוסט הארדקור גם כשהוצאת את המוזיקה הכי לא קשורה לשם.
הייתי מכבד אותו הרבה יותר אם הוא היה בא ומפוצץ את הבועה אבל זה לא המקרה- הוא מנסה לחפש ניצחון כי האגו השברירי שלו לא יכול להראות חולשה והפסד במקום שבו הוא מלך המון שנים כי שם המוצר שלו תמיד מוכר ושם הוא חי וחווה את חייו כי הוא לא מכיר חיים אחרים וזה אהדת הקהל באינטרנט- האיש הכי בטא שאני מכיר.
Try destroying families rather than taking care of his own
מקומון לקנייה מפושה לרוקי, האובססיה הלא בריאה שלו לנשים ובכלל התסביך שיש לו עם המין הזה והדרך שלו לשימוש בנשים של אחרים כדי להראות חולשה מעידה על חוסר ביטחון וטראומה שכנראה חווה בעבר והגיעה לפיק חדש בFighting Irish freestyle שהוא רפרנס לקבוצת התיכון בה שיחק לא אחר מלברון ג׳יימס גדול שחקני הכדורסל של הNBA ב20 שנה האחרונות.
בעוד שיר ראפ מרדים על כמה זה בודד להיות בטופ שממחזר את אותו הפלואו הישנוני של ההארט פארט 6 (שדרייק הוציא) הוא מדבר על החבר שנפל בגימיקים ונהנה מכל רגע, שמעולם לא בירך אותו על הישג כזה או אחר למרות היחסים הקרובים ביניהם.
אותו לברון שמקועקע על דרייק וסיפק לו פלטפורמה להתקרבן בה ב2018 אחרי הביף עם פושה טי, לא יכול ליהנות משירים של מישהו שדרייק שונא.
אם דרייק היה באמת רואה את לברון בתור חבר הוא היה מרים אליו שיחה ופותח בפניו את הרגשות שלו, אבל בדמות העבריין הקשוח שדרייק מנסה להידבק בה בשנים האחרונות אקט כזה הוא רגע של חולשה שלא מתקבל על הדעת ואם צריך אז גם לברון יחטוף.
בחירת הקורבנות שלו גרמה לאקדמיקס להשתגע לגמרי בסטרים בו הוא אמר ״איך לברון יכול לרקוד לצלילי נוט לייק אס כאשר דרייק מספק לו שהייה ובחורות כשהוא מגיע לקנדה.״
אמירה שמציבה את חיי הנישואין של לברון בסכנה כדי לתת לדרייק את האישור לדסס את לברון אבל בוי אם זה נכון, הוא רק הוכיח פה שדרייק סוחר בנשים- מה שמחזק את רוב הטענות של קנדריק בביף.
Them super powers get neutralized i can only watch in silence
למעשה קנדריק בחודשים האחרונים לא היה צריך לעשות משהו מלבד להמשיך בשלו, להתכונן לסופרבול, לעקוף את דרייק במספרים ולדסס אותו פה ושם, הוא נהנה מהרגע וזה לא מה שמזיק לדרייק, זה דרייק שמזיק לעצמו בלבד.
העתירה הקודמת מול יוניברסל בוטלה ובמקומה הוא הגיש אחת חדשה שכוללת סעיף בו הלייבל ביטל זכויות יוצרים ונתן ליוצרי תוכן להשתמש בשירים של קנדריק בחופשיות ובעצם לתת לשיר בוסט רציני מה שמאיים על הביטחון של דרייק.
אחד מהיוטיוברים שהוזכרו במסמכים שהוגשו הוא קאי סנאט, אותו אחד שקיבל מדרייק דיאמ שאומר ״תישאר בסטרים״ רק כדי שיגיב לפאמילי מטרס שיצא כמה דקות אחרי שדרייק שלח לו את ההודעה במטרה ליצור לעצמו רגע אינטרנטי בו הוא מפיל את הפצצה שלו על קנדריק.
מישהו מבין כבר את רמת הליצנות?
יוטיוברים רבים מקהילת הריאקשנים הספיקו להוציא כבר את הסרטונים שלהם על המקרה ואני תוהה אם ימשיכו לפרסם מוזיקה עתידית של דרייק אחרי סיטואציה כזאת מוזרה, האם דרייק ירה לעצמו ברגל? את זה נדע בהמשך.
I can see the vibes on ak, even he looking compromised let’s peel the layers back
אקדמיקס שאלוהים יודע מה הוא מרוויח מכל הגלייזינג למרות שהוא שר בעל פה שורות מהדיסים של קנדריק ונוט לייק אס היה השיר המושמע שלו ביותר ב2024 עלה השבוע ללייב סטרים ב2 מקרים:
-מקרה אחד עם קאי סנאט שניסה להבין למה הוא חשף את לברון ואקדמיקס אמר שדרייק גם ככה היה חצי מהדרך לעשות זאת.
-מקרה שני בו אקדמיקס אומר לאחר העתירה השנייה שהוא לא רואה את דרייק מנצח בזה ושהוא צריך לעזור לנו להבין מה לעזעזאל הוא רוצה.
זה כאילו קנדריק גילה לנו את התוכנית מהלך אחרי מהלך חודשים מראש.
Fuck a rap battle this a long life battle with yourself
אני לא יודע איזה אנשים הולכים להישאר בצד של דרייק אחרי כל המהלכים האלו שקרו תוך פחות משנה כי בגדול לאנשים יש זיכרון קצר וגם אמנים שניסו לבטל עדיין הצליחו לשמור על קהל מעריצים ומוזיקה טובה כמו כריס בראון וכנראה ששתיקה ארוכה וישיבה בסטודיו הייתה מצילה אותו גם אם הוא היה ממשיך להוציא את אותה מוזיקה רפטטיבית שהוא עושה במהלך השנים האחרונות.
דרייק באמת הושפע לרעה מהבאטל הזה, תובע אנשים לגבי הביטחון שלו אבל משחק אותה באינסטגרם שהכול קשת בענן, הולך נגד האנשים שנתנו לו פלטפורמה ובמה באינטרנט, איך זה ייגמר? נצטרך לראות מה שכן זה הולך להיות מאוד מאוד מעניין.