7 דברים שאיימו לחסל את ההיפ-הופ בשנות ה-90
ההיפ-הופ עבר סדרה של שינויים בשנות ה-90. עשור לאחר הולדתו, הז'אנר היה מלא בכוכבים כמו N.W.A, LL Cool J, Public Enemy, Run-DMC. מתביעות משפטיות, לחוסר זמן נגינה ברדיו - אומני היפ-הופ נאלצו להתמודד עם הרבה אתגרים כדי להצליח. הנה 7 דברים שאיימו לחסל את ההיפ-הופ - ונכשלו.
תורגם מ-Complex
1. תחנות רדיו שחורות סירבו לנגן היפ-הופ
לאורך שנות ה-90, תחנות רדיו עדיין נסוגות מהיפ-הופ. תחנות רדיו מסורתיות, השמיעו ראפ עדין כמו Fresh Prince. תחרות רדיו שחורות, לעומת זאת, השמיעו היפ-הופ בערבים ובסופי השבוע.
למה?
יש את הסצנה הזו ב-The Breaks שבה מתמחה לבן מנסה לשכנע שדרן רדיו (שחור) מבוגר לנגן יותר היפ-הופ - לא פחות. שדרן הרדיו עונה לו בתגובה: "הדבר היחיד שהמפרסמים משלמים לי עליו הוא להביא יותר נשים שחורות ומבוגרות. תחושת הבטן שלי אומרת שנשים שחורות ומבוגרות לא אוהבות היפ-הופ."
2. אומנים נדרשו "לרכך" את המוזיקה שלהם
הדרך היחידה שבה השיר שלך היה מושמע ברדיו היא אם היה בו תוכן ללא אלימות וביט סווינג קצבי ברקע. חברות תקליטים ידעו זאת. כשאלבום הסולו הראשון של GZA יצא לאור, Words from the Genius, הסינגל שחברת התקליטים בחרה לשווק היה Come Do Me - למרות שהוא היה רחוק מהסאונד הקלאסי ש-GZA נהג לעשות.
3. מועדונים סירבו להעלות אומנים שחורים
בשנות ה-90, כשמגפת הקראק הייתה בשיאה ואחוז הרצח בניו יורק הרקיע שחקים, מועדנים רבים שניגנו היפ-הופ נאלצו לסגור את שעריהם. בעלי מועדנים לא רצו שה-DJים ינגנו היפ-הופ כי הם לא רצו למשוך אליהם קהל שחור. נשמע גזעני? ברוכים הבאים ל-90s.
4. ליריקת ראפ נשאה עונשים
הסטיקר "Parental Advisory: Explicit Lyrics" נולד ב-90s לאחר שאומני היפ-הופ חטפו תביעות מימין ומשמאל בטענה שהמוזיקה שלהם מכילה ניבולי פה ומעשים מגונים (אשכרה). זאת הייתה תקופה שבה חנויות תקליטים שהכילו תקליטי היפ-הופ בלעדיהם יכלו להיות מוחרמים או לעמוד בפני תביעה.
5. אומנים גדולים נדחקו לשוליים
ב-1992 עד 1993, בזמן שרב תחנות הרדיו השחורות נשארו אדישות לראפ, זוג תחנות פופ - Power 106 בקליפורניה ו-Hot 97 בניו יורק - החלו להשמיע היפ-הופ בצורה אגרסיבית. למרות זאת, הן הגיחו מאוחר מדי כדי להשמיע קבוצות כמו Public Enemy או De La Soul. אומנים גדולים כבר הוציאו את העבודה הטובה ביותר שלהם עד אז. עדיין, הן סיפקו במה לדור החדש של ההיפ-הופ, ביניהם פאף דידי ו-Suge Knight.
6. חברות תקליטים החתימו copycats
בתחילת שנות ה-90, היה נדמה שלכל קבוצה בחברת תקליטים אינדית (עצמאית) היה חיקוי בחברת תקליטים מבוססת. לדוגמא: ל-Def Jam היה את Public Enemy, אז Columbia החתימה את Movement Ex. הרבה מהקבוצות הללו הוחתמו על-ידי אנשים שלא התמצאו בתרבות ובז'אנר.
7. שימוש בסאמפלים הביא אומנים לבית המשפט
עד לפני 1991, שום מקרה שעירב סאמפלים לא הגיע לפני בית משפט. זה השתנה כאשר השופט פסק ש-Biz Markie עשה שימוש לרעה בשיר Alone Again כאשר השתמש בקטע מהיצירה בשיר שלו. שימוש בסאמפלים הפך להיות הרבה יותר קשה מאז.
מקווה שנהנתם מהסיקור אחים יקרים. כל הקרדיט הולך ל-Complex, אני רק תרגמתי ♥