מגיעים אל האיזור האחרון בסדרת הסיקורים של התפתחות ההיפ הופ הדרומי והפעם מגיעים לפלורידה.
לפרק על ממפיס ולואיזיאנה- https://grid.co.il/d/10161
לפרק על טקסס- https://grid.co.il/d/10174-2
לפרק על אטלנטה- https://grid.co.il/d/10205-3
אז בגדול אתמקד ב2 חלקים בפרק הזה- המיאמי באס וההיפ הופ בפלורידה שאין ביניהם כזה הרבה קשר ישיר אלא אם תחפשו בכוח.
גם אם שמתם לב רוב הסצנות בדרום התחילו כבר בשנות ה80 וה90 בעוד במיאמי ההיפ הופ צבר תאוצה רק מאמצע שנות ה2000.
נתחיל במיאמי באס- במהלך שנות ה80 המיאמי באס נטה להיות חומר מוזיקלי למפיקים ודיג'יים ופחות לאמני ראפ או ספוקן וורד. המוזיקה של המיאמי באס הייתה הדבר הכי פופולארי בעיר ובמדינה כי רוב הלייבלים הגדולים התמקדו בלשחרר את המוזיקה הזאת בעיקר. שניים מהמפיקים הנחשבים שהיו פורצי דרך בתת ז'אנר הזה היו ג'יימס מק'קולי ואמוס ארקינס ששיחררו את הסינגלים המצליחים ביותר במועדונים שניגנו בעיקר מיאמי באס.
לותר "לוק סקייווקר" קמפבל יחד עם דיוויד "מר מיקסס" הובס מ-2 Live Crew שיחקו תפקיד מפתח בהפיכת הבס של מיאמי לפופולארית בסוף שנות ה-80 ותחילת שנות ה-90. היו הרבה מחלוקות ועירעורים לגבי הסינגלים שהוציא ההרכב בגלל המילים המיניות שהם הציגו בשירים אך לגמרי סללו את הדרך לפיוז'ן של הז'אנר והבוטי מיוזיק בסצנת המועדונים.
בשנים שאחרי הסגנון המוזיקלי הזה פרץ את גבולות המדינה תחילה להמון איזורים בדרום שגם הכניסו להיפ הופ שלהם אלמנטים מהמיאמי באס ואף סינגלים שנכנסו לטופ 100 של בילבורד אבל זה לא מה שפתח את שערי הראפ בפלורידה.
מה שכן, בשל האיזור הגיאוגרפי של מיאמי המיאמי באס לקח השפעות מתרבויות מוזיקה וריקוד של קובנים, האיטים, דומיניקנים והיו פרשנות אלקטרונית אמריקאית לאפרו ביט ודאנסהול.
כמה שנים אחרי זה:
בגדול הראפרים הראשונים שהיו לפלורידה להציע התחלקו ל2 מעמדות- הראפרים של הרחוב כמו פלייס או ריק רוס בצעירותו לעומת ראפרים ששוברים שיאים במצעדים כמו פלו רידה ופיטבול שלייבלים ידעו איך לנהל אותם ולהפוך את מיאמי לסצנת מיינסטרים.
קשה לאמר שהם היו הראפרים שעשו משהו פורץ דרך בסצנת הראפ של מיאמי.
והנה קמה סצנה חדשה בתחילת העשור הקודם.
ספייסגוסטפרפ שהיה ידוע בגלל הביטים הדרימיים והאפלים שלו החל לגבש את הקלאוד ראפ או הפונק תוך כדי שהוא מושפע מהצ'ופד אנד סקרווד והמוזיקת מרתפים של ממפיס עם אסתטיקות ילדי רדיט וכיתובים או ויזואלים שמושפעים מהתרבות המצרית ולאחר שנתיים בהן עבד לבד ושיחרר שירים דרך הערוץ יוטיוב שלו הוא יצר את הריידר קלאן קולקטיב שבסיסו היה בקארול סיטי מיאמי.
הריידר קלאן כלל כמה שמות מבטיחים כמו דנזל קרי, יאנג סימי, אקסבייר וולף ועוד כאשר הם משחררים שירים ללא הפסקה בדרך להביא משהו חדש להיפ הופ.
הנה באנגר נצחי וקלאסיקה:
ליל אגלי מיין גם עיצב לפרפ את הקאבר של בלאקלנד אלבום קלאסיקה גם:
הגישה של פרפ נטתה לגלוש למוזיקה אינטרנטית, גימיקית, צינית וקיצונית בין אם זה באסתטיקה של הקאברים והביטים, איכות השמע והמילים. דבר שמאוד פופולארי בתרבות הסאונדקלאוד ראפ.
אסאפ יאמס הכיר את פרפ דרך טאמבלר וגרם לו להגיע לניו יורק לעשות מוזיקה עם האסאפ מוב דבר שהוביל למיקסטייפ של רוקי LIVE LOVE ASAP
המוב עשו דיק מוב אחושרמוטה שהם השמיעו חומרים לא משוחררים של פרפ ללא ידיעתו בהופעות וגנבו לו הפקות לשירים מבלי לתת לפרפ קרדיט דבר שהוביל לביף מתמשך עם השנים שבמהלכו פרפ לא סמך על אף אחד וחבריו מריידר קלאן גם הפנו לו תגב ורק בשנים האחרונות פרפ גם אובחן כבעל אוטיזם סיפור עצוב שאטאאוט לפרפ שהמציא את כל השיט הזה.
קודאק בלאק היה הראפר הראשון מפלורידה בארה הזה שפרץ למיינסטרים שהוא לוקח יותר השראה מהטראפ של אטלנטה אבל משלב את אישיות הסטריטס שלו והגנים ההאייטנים שלו ובכך שם חותם של פלורידה על האטלנטה טראפ.
אחד הכותבים הכי לא מוערכים בהיפ הופ טבה..
דנזל שלא בגלים של קודאק גם הצליח להשתחל לתודעה שנבחר לפרשמן של XXL ב2016 והיה באותם שנים ברצף מפחיד של פרוייקטים וכמובן אולטימייט שהיה אחד השירים האייקונים ב2016-2017
בשנים האלה בעוד גל הטראפ של אטלנטה צובר תאוצה אמני אנדרגאונד שהושפעו תחילה מהפונק והקלאוד ראפ מתחילים לעשות פיוז'ן של לקיחת היסודות הבסיסיים משני הז'אנרים ויוצרים מהם את הקלאוד ראפ היותר מקפיץ ואנרגטי שהדגש הוא על טווח קולות רחב יותר, באסים כבדים ושילוב אלמנטים מהמטאל או בשם אחר- אקסאקסאקס טנטסיון וסקי מאסק דה סלאמפ גוד:
עוד ראפרים שלקחו חלק בתנועת הקלאוד ראפ היו ליל בי שבכלל מברקלי קליפורניה אבל בדרום היו המון ראפרים שהושפעו מהסאונד כמו בונס,סוסייד בויז, נייט לאבל, רוב בנקס ופויה. שאטאאוט ליורדן שעל השיט הזה וכנראה מכיר יותר ראפרים ממני בסגנון..
מקווה שנהנתם, אם למישהו יש משהו להוסיף לתקן או לשתף שירים מוזמנים בשמחה.
בחלק הבא אתן מבט לאיך כל איזור נראה היום במפת ההיפ הופ פלוס סיכום קטן שלי מקווה שהעשרתי לכם את הידע.