• דיבורים
  • אפל ופייסבוק נלחמות על הפרטיות שלנו (לכאורה)

טים קוק נשא השבוע נאום די תוקפני על פייסבוק, והאשים אותה על דיסאינפורמציה (fake news) והפצת תיאוריות קונספירציה. מאז ומעולם, האלגריתם של פייסבוק (זה שקובע מה נראה בדף הבית) העניק עדיפות לתוכן שמעודד כמה שיותר תגובה מהגולשים.
תואריות קונספירציה ופוסטים פוליטים קיצוניים, כמובן, מצטיינות בדיוק בזה.

אבל זה לא הכל.

פייסבוק היא פלטפורמה חינמית, אבל החברה עצמה החמישית בגודלה בארה"ב. את רב הרווחים שלה, פייסבוק מרוויחה ממפרסמים. היא מאפשרת להם להגיע לקהל הרלוונטי להם בעלות מינימלית. היום, עסק יכול להופיע בפני 1,000 לקוחות בפחות מ-$10.

פייסבוק אוספת כמות עצומה של נתונים על המשתמשים שלה גם מחוץ לפלטפורמה.
היא מציעה לאתרים לתקין Pixel שמאפשר לאותם אתרים להציג מודעות למי שכבר ביקר באתר שלהם. זאת הסיבה שכשאתם רואים משחק מחשב באמזון, הוא ימשיך לעקוב אחריכם בפייסבוק ימים ושבועות אחרי.

פייסבוק לומדת באיזה אתרים אתם מבקרים, מה אתם אוהבים, מה אתם עשויים לקנות - ומוכרת (בעקיפין) את המידע הזה לחברות שמוכנות לפרסם לאנשים כמוכם.

איך זה מתקשר לאפל?

מוקדם יותר השבוע, טים קוק העלה סרטון שבו הוא אומר די. בגרסא הבאה של האייפון, פלטפורמות כמו פייסבוק יצטרכו להציג לכם התראה שתשאל: "אתה מרשה לפייסבוק לעקוב אחריך?"
פייסבוק, כמובן, לא מרוצים מהמשך. לא צריך להיות מבין גדול בפרטיות כדי לבחור "לא". זו אומנם בחירה שרירותית למשתמש, אבל בעלת השלכות רבות לפייסבוק.
איש הלטאה מארק צוקרברג כבר הזהיר משקיעים של פייסבוק שהמהלך עשוי לחתוך את הרווחים של פייסבוק ב-50%.

אז בעד מי אתם?

We should not look away from the bigger picture. In a moment of rampant disinformation and conspiracy theories juiced by algorithms, we can no longer turn a blind eye to a theory of technology that says all engagement is good engagement, the longer the better, and all with the goal of collecting as much data as possible.


בעד מי אתם?

    עם ההאשמות היו רק בנוגע לפייק ניוז הייתי מסכים עם אפל, אבל האישור שפייסבוק צריכה לקבל כדי לעקוב אחריך, לפי מה שאני מבין, יכולה לפגוע בפרנסה של המפרסמים, ולא רק בפייסבוק. אני חושב שהרבה אנשים ישר ימנעו מלהסכים לשאלה שכזאת מי באמת רוצה שיעקבו אחריו), וזה יגרום להרבה מפרסמים לקבל פחות קהל, כי הפרסומות שלהם לא יגיעו לאנשים המתאימים + הפיקסל מובנה גם באתרים אחרים (או לפחות תוכנה עם אלגוריתם דומה), ולא ראיתי באף מקום שהוא חודר לפרטיות יתר על המידה או משתמש במידע שהוא מקבל מהמשתמשים בשביל דברים אחרים

    איש הלטאה זל

      ElbGo צריך למצוא את ה-balance בין מה שמצד אחד ישמור על פרטיות המשתמשים ומצד שני לא יפגע בעסקים יותר מדי
      אני חושב שה-balance השה הוא לאפשר לאנשים להחליט אם הם רוצים לשתף מידע עם פייסבוק מחוץ לפייסבוק או לא
      להמשיך במצב הקיים זה לא הפתרון

      • אורח

      בסופו של דבר, פייסבוק זה חברה פרטית והיא יכולה לעשות איזה חוקי פרטיות שבא לה

        RapIsPac אני אישית משתמש כמה שיותר בדברים שלא יתנו למונופולים כוח לדוגמה אני גולש בדפדפן Brave במקום כרום של גוגל.

        RapIsPac נכון, ולדעתי הם צריכים למצוא דרך יצירתית לעשות את זה, שזה החלק הבעייתי
        בסופו של דבר כצרכן של האפליקציה, אני לא רוצה שיהיה לה יכולת להשתמש במידע עליי

          אפל גאנג זין על צוקרברג

          אני בעד שהם יקפצו מהגג ויורידו תבאן על טראמפ

          חולי נפש טיק טוק פייסבוק אפל טוויטר וסנאפצ'אט

          כל מה שהמלחמה הזאת אומרת זה מי מחליט לצנזר מי ומה , אין פה באמת צד מנצח בשביל משתמשים רגילים כמונו.סתם מלחמה בין החברות עצמן

          אומר את זה עוד פעם מהלב מי שלא הבין,חולי נפש שיתאבדו

          הצטרפ/י לדיון...